Derivatives - previous consultations

AMF public consultations are published primarily in French. Please visit the French version of this page to consult all available public consultations.

Regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector

Previous consultation
February 6, 2023
See details on Regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector

Comments received (comments are published in their original language)

Association canadienne des compagnies d’assurances de personnes - ACCAP (pdf - 794 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement " (Lyne Duhaime)

Bureau d’assurance du Canada – BAC (pdf - 5 MB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement "

Banque Nationale du Canada (pdf - 104 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023 (Nancy Paquet)

Canadian Association of Financial Institution in Insurance – CAFII (pdf - 823 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,draft,regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector,regulation on complaint processing,complaint definition, complaint,complaints officier,ombudsman,complaint processing and dispute resolution policy, complaint process practices,summary,prohibitions,administrative penalties,dispute resolution,fair processing of complaints,complaint process rules and practices,complaint register,complaint records, responsible officer, simplified process, additional time period, time period " (Rob Dobbins)

Conseil de représentation des sociétés d’analystes financiers agréés du Canada (pdf - 1,000 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 16, 2023" consultation,draft,regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector,regulation on complaint processing,complaint definition, complaint,complaints officier,ombudsman,complaint processing and dispute resolution policy, complaint process practices,summary,prohibitions,administrative penalties,dispute resolution,fair processing of complaints,complaint process rules and practices,complaint register,complaint records, responsible officer, simplified process, additional time period, time period "

Corporation des assureurs directs de dommages du Québec (pdf - 272 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 7, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement "

Conseil des fonds d’investissement du Québec – CFIQ (pdf - 266 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement " (Éric Hallé)

Fidelity Investments Canada (pdf - 222 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,draft,regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector,regulation on complaint processing,complaint definition, complaint,complaints officier,ombudsman,complaint processing and dispute resolution policy, complaint process practices,summary,prohibitions,administrative penalties,dispute resolution,fair processing of complaints,complaint process rules and practices,complaint register,complaint records, responsible officer, simplified process, additional time period, time period " (Bradley Prince)

Fondation canadienne pour l’avancement des droits des investisseurs – FAIR Canada (pdf - 347 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 14, 2023 (Jean-Paul Bureaud)

IG Gestion de Patrimoine (pdf - 175 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 22, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement " (Danielle Tétrault)

Industrielle Alliance Gestion privée de patrimoine (pdf - 697 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 7, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement " (Julie Gallagher)

MICA Capital Inc. (pdf - 746 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 7, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement " (Gino Sebastian Savard et Yvan Morin)

Option consommateur (pdf - 121 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 9, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement " (Christian Corbeil)

Ombudsman des services bancaires et d’investissement (pdf - 322 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 7, 2023 (Sarah P. Bradley)

PEAK Groupe financier (pdf - 708 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 24, 2023 (Myriam Blanchette, Élisabeth Chamberland et Martin Boileau)

Portfolio Management Association of Canada - PMAC (pdf - 178 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,draft,regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector,regulation on complaint processing,complaint definition, complaint,complaints officier,ombudsman,complaint processing and dispute resolution policy, complaint process practices,summary,prohibitions,administrative penalties,dispute resolution,fair processing of complaints,complaint process rules and practices,complaint register,complaint records, responsible officer, simplified process, additional time period, time period " (Katie Walmsley and Margaret Gunawan)

Professionnels hypothécaires du Canada (pdf - 221 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 7, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement "

The Investment Industry Association of Canada – IIAC (pdf - 196 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,draft,regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector,regulation on complaint processing,complaint definition, complaint,complaints officier,ombudsman,complaint processing and dispute resolution policy, complaint process practices,summary,prohibitions,administrative penalties,dispute resolution,fair processing of complaints,complaint process rules and practices,complaint register,complaint records, responsible officer, simplified process, additional time period, time period " (Laura Paglia)

Trans Union of Canada (pdf - 939 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 23, 2023" consultation,draft,regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector,regulation on complaint processing,complaint definition, complaint,complaints officier,ombudsman,complaint processing and dispute resolution policy, complaint process practices,summary,prohibitions,administrative penalties,dispute resolution,fair processing of complaints,complaint process rules and practices,complaint register,complaint records, responsible officer, simplified process, additional time period, time period " (Thiên-kim Nguyen)

Union des consommateurs (pdf - 610 KB)This link will open in a new windowUpdated on February 7, 2023" consultation,projet de règlement sur le règlement sur le traitement des plaintes et des différends,règlement sur le traitement des plaintes,définition de plainte,plainte,responsable du traitement des plaintes, ombudsman,politique de traitement des plaintes,pratiques concernant le traitement des plaintes,interdictions,sanctions administratives,différend,règlement des différends, traitement équitable,traitement équitable des plaintes,règles et pratiques de traitement des plaintes,registre des plaintes,dossier de plaintes,plaintes, responsable, processus simplifié, traitement simplifié, prolongation, délai de traitement "

Regulation 93-101 respecting Derivatives: Business Conduct

Previous consultation
March 21, 2022
See details on Regulation 93-101 respecting Derivatives: Business Conduct

Comments received (comments are published in their original language)

Regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector

Previous consultation
December 8, 2021
See details on Regulation respecting complaint processing and dispute resolution in the financial sector

Comments received (comments are published in their original language)

Draft Regulation 93-102 respecting Derivatives: Registration and Draft Policy Statement to Regulation 93-102 respecting Derivatives: Registration

Previous consultation
September 17, 2018
See details on Draft Regulation 93-102 respecting Derivatives: Registration and Draft Policy Statement to Regulation 93-102 respecting Derivatives: Registration

Comments received (comments are published in their original language)

Draft Regulation 93-101 respecting Derivatives: Business Conduct (Second consultation)

Previous consultation
September 17, 2018
See details on Draft Regulation 93-101 respecting Derivatives: Business Conduct (Second consultation)

Comments received (comments are published in their original language)

Draft Regulation to amend Regulation 94-101 respecting Mandatory Central Counterparty Clearing of Derivatives

Previous consultation
January 10, 2018
See details on Draft Regulation to amend Regulation 94-101 respecting Mandatory Central Counterparty Clearing of Derivatives

Comments received (comments are published in their original language)